Nacházíte se zde: Úvod / Novinky / To nejlepší z roku 2014!

To nejlepší z roku 2014!

Nejoblíbenější vědecké snímky a články z WIRED, nejlepší vědecké objevy podle SCIENCE.
To nejlepší z roku 2014!

Zdroj: ESA - http://www.esa.int/spaceinimages/Images/2014/11/Comet_panoramic_lander_orientation

Jako ohlédnutí za rokem 2014 připravil časopis WIRED výběr těch nejoblíbenějších, nejkrásnějších a nejzajímavějších vědeckých fotografií a vizualizací. Potěšte se pohledem na Zemi z vesmíru, snímky výbuchu islandské sopky pořízenými dronem či  ʺočitými ʺ záběry komety. Časopis WIRED také vybral nejoblíbenější články roku 2014 s širokým tématickým záběrem - jak lépe pochopit chování koček, proč je želvuška nejzvláštnějším stvořením schopným přežít zřejmě všude, co přinášejí nové experimenty interpretaci kvantové mechaniky a z čeho mít a nemít strach v případě eboly. A do třetice, jistě stojí za shlédnutí video časopisu Science, které shrnuje nejzajímavější vědecké objevy v roce 2014 - například, jak se prehistoričtí dinosauři vyvinuli ve zvířata moderního světa za relativně krátkou dobu, jak propojení krevního oběhu dvou živočichů dokázalo omladit organizmus toho staršího, co přinášejí nové experimenty v robotice, nový přístup při využití neuromorfických čipů pro simulaci činností lidského mozku, objev kreseb a otisků lidské ruky v jeskyni na ostrově Sulawesi v Indonésii starých 35 tisíc let a samozřejmě úspěch evropské vesmírné mise - přistání na kometě!

Zdroj: WIRED - galleries 2014, WIRED - top science stories 2014, SCIENCE - youtube video