Nacházíte se zde: Úvod / Novinky / Desetitisící NEO objeven

Desetitisící NEO objeven

A je to … asteroid 2013 MZ5 !
Desetitisící NEO objeven

NEO, Zdroj: NASA, http://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?release=2013-207

18. června 2013 byl teleskopemPan-STARRS, umístěného u kráteru Haleakala na Maui na Havaji, detekován asteroid 2013 MZ5, desetitisící rozpoznaný vesmírný objekt, který se může dostat do blízkosti Země, tzv. NEO - Near Earth Object. Tyto objekty od roku 1998 pozoruje a zaznamenává výzkumný program americké národní agentury pro výzkumu vesmíru NASA - NEOO (Near-Earth Objects Observation), kterého se účastní i další významné výzkumné ústavy a univerzity. NEO jsou asteroidy a komety, které se mohou přiblížit k Zemi ze vzdálenosti až 45 milionů kilometrů a stát se potenciálním nebezpečím pro naši planetu a její obyvatele. Jejich velikost se pohybuje od několika metrů až do velikosti 41 kilometrů. Vědci NASA odhadují, že neznámých NEO je ještě desetinásobek. Cílem program NEOO je objevit a popsat další objekty blízké Země a jejich dráhu. Současnou vesmírnou technologií je totiž možné nebezpečné NEO od Země odklonit, pokud o nich budeme včas vědět.

NASA uvádí, že Asteroid 2013MZ5, který má v průměru 300 metrů, ani žádný z dalších známých NEO nejsou v současnosti pro Zemi reálnou hrozbou. Přesto NASA nedávno vyhlásila iniciativu "hon za asteroidy", kterou se snaží oslovit a zapojit širokou veřejnost.

Zdroj : NEOO